headerphoto

sembunyi balik daun

sebenarnya saya dah putus asa dgn tanaman timun ini...
dari jenis timun biasa... pegi kepada timun jepun... lepas tu timun mini... 
semua tak pernah jadi... pokok belum besar dah sibuk berbunga + berbuah...
lepas tu buah berat... pokok patah... terus mati...

jadi untuk pokok yang satu ini... 
saya biarkan sahaja dia merayap dalam bekas styrofoam... 
saya tak jaga sangat pun... ye la orang dah kecik hati kan... ;p
tapi kelmarin saya ternampak sesuatu di balik daun...

setakat ini... ini buah paling besar... berjaya saya perolehi...
alhamdulillah... mudah-mudahan jadi la kamu ye timun...

tiba-tiba je kecur air liur - rasa macam sedap sungguh je timun fresh ni...
haih... tak sabar sudah... ;)

6 sahabat taman beri pendapat ...:

Ana Rashidah said...

hehehe... merajuk sungguh tuan tanah dengan pokok timun ye. tu timun apa ye? saya suka kalau dapat tanam timun kecik2 tu. tapi kotak tanaman le pulak tak cukup huuu... nak kena cari lagi ni.

hitomi lavender said...

Alhamdulillah..menjadi jgak timun ejamaria ek.. :)

baguznet said...

Kalo macam tu, kena tanam yg jenis menjalar je la, mcm tembikai ke :D

mat jon said...

betul lah..saya pun kadang kadang merajuk tanam timun ni..pokok tak besar tapi bunga banyak.. tau tau ada buah sebiji dua..tapi biasanya kalau saya dah terlambat..cantas hehehehe

suka suka said...

Salam..kembang hati bila tengok ada hasil ... surprise!! sorok-sorok ya.. timun jenis apa ya ..boleh order dengan En. Iskandar ni

ejaMaria said...

suka-suka : saya dah tak pasti timun benih apa... sebab pokok ni dah lama sangat saya biarkan... tapi ada kemungkinan timun mini... benih mmg beli dgn En.Iskandar... :)

Post a Comment