headerphoto

selepas kursus

minggu lepas, tiga hari saya tinggalkan rumah kerana berkursus...
jadi 3 hari juga saya rindukan 'Taman Ramuan' saya... 

 balik dari kursus 3 hari

 pokok kacang telang belajar berbunga... :)

 pelepah pokok kelapa milik jiran jatuh dilaman saya...
dan menghempap tanaman kesum... :(

 timun mini berputik lagi... :)

 pokok kacang panjang renek berebut ruang planter box stephanotis...
haih kaduk naik junjung nampaknya...
asal dia planter box tu memang tempat stephanotis... 
kacang panjang renek tu... saya tumpangkan je... nampak gaya skrg dia pula yg lebih ya...

 hasil kutipan yang dapat di tuai... :)

8 sahabat taman beri pendapat ...:

ummuaidan said...

wah.bagus juga ditinggal-tinggalkan yer..balik2 tgk perkembangan yg bagus..:)

nadia rashid said...

alahai eja kesian cik kesum...

JaSSNaNi said...

assalamualaikum.. wahhhh.. tengok tu.. hasil kutipan.. best betul.. stok sayur 2 hari.. kan.. :)

ejaMaria said...

ummuaidan : sesekali boleh la... jangan selalu... :)

ejaMaria said...

nadia : hehehe... penyek... :)

ejaMaria said...

JaSSNaNi : hehehe... sehari je - habis... lunch buat terung goreng cili dgn sawi masak air campur fishball... dinner buat nasi goreng letak kacang botor... :)

mat jon said...

waduhh..banyak hasil jugak tu..paling best saya tengok terung tu..terung tu tunggu berapa lama sampai berbuah?

ejaMaria said...

mat jon : ala saya tak kira pula tempoh masa dia... tapi tip yg En.Iskandar beri - petik terung waktu kulit luar dia dalam keadaan paling berkilau... yg ni mmg sangat bole dipraktikkan... saya pernah tunggu kilau kulit terung tu pudar sikit... jadinya... isi dalam dia mulai berbiji-biji - dah nak tua la tu... :)

Post a Comment