headerphoto

sawi menang

sawi menang yang tumbuh hasil dari taburan benih dari pokok batch pertama...

hanya sebahagian sahaja yg saya alihkan ke dalam bekas lain...
benih yg tumbuh terlalu banyak...
saya tak cukup ruang untuk alihkan... jadi biarkan sahaja...

yang tumbuh rapat - masih bersaing nak membesar...
yang memang tumbuh terasing... saya dah bole tuai untuk makan... yeay...

sangat suka sawi menang ini di masak air/sup campur dgn fishball... yummy...

6 sahabat taman beri pendapat ...:

Dira said...

Memang boleh tanam rapat2 mcm tu ke? Atau da besar nnt awk cabut mana yg mcm tak menjadi?

http://whatever-ville.blogspot.com
www.facebook.com/alamistore

JaSSNaNi said...

assalamualaikum.. salam kenal..
saya datang tengok ladang sawi... subur2 ye.. lepas ni leh menuai plak.. :)

nadia rashid said...

Salam perkenalan Maria...ada jugak yang menang bersaing..sy punya kalu biarkan takde menang takde kalah...membesar seia sekata kejap...last2 bantut huhuh

ejaMaria said...

Dira : ini benih yg tumbuh sendiri... tak ditanam... gugur dari pokok induk... sebab tu rapat dan banyak macam ni... saya takde tempat nak alih dah...

ejaMaria said...

JaSSNaNi : alhamdulillah... cukup la stok beberapa minggu kan... ;)

ejaMaria said...

nadia rashid : hehehe... yang 'menang' kena makan dulu... ;)

Post a Comment