headerphoto

bawang

hehehe... sampai dah jadi bawang... terlebih bela apa?... 
^_^

hehehe... kalau macam ini gaya... lepas ni bawang pun saya tak beli dah... hehehehe...

pokok daun bawang ni asalnya saya tanam je lebihan daun bawang (bahagaian akar) yang saya beli dipasar... Alhamdulillah dia nak hidup... kawan baik dia daun sup, selamat dah - mati... tapi daun bawang ni tahan pula dia... cukup la untuk kegunaan saya buat cekodok atau pun buat sup... setakat nak tabur-tabur tu... boleh sangat la... ;p

6 sahabat taman beri pendapat ...:

lynnhelite said...

lynn pun buat cam tu.. tapi sbb byk sgt pakai daun bwg sampai dah togel.. tak cabut dia akan tumbuh bawang balik ker?

Suliana said...

nk tnm bawang plak lepas ni. hehe. su hari tu letak kunyit hidup, dah lama dah, sekarang baru naik daunnya.. alhamdulillah, tapi comel lagi daunnya tak leh amik :-)

ejaMaria said...

lynnhelite : masak apa guna banyak sangat tu Yang?...

Mama Pongkey said...

Hehehe. Kita punya sampai berbunga, dan berbenih, benih dia gugur dan ada anak bawang kenit. Ada pokok daun bawang yang kering, saya biar aje, lepas tu dia start keluar daun baru pulak. Alhamdulillah. Hmm kalau boleh membiak, bestnya tak payah beli bawang dah...

hernyhafiz ^_^ said...

Daun bawang kena selalu harvest kan? Kalau tak nnti kecut kan:-x?

lynnhelite said...

anak lynn buat cekodok bawang la Maria..dia suka masak bukan mcm maknyer..(lynn bukan x rajin cuma kurengg pandai) hik, hik..

Post a Comment