headerphoto

selepas kebah...

wah... lama sungguh saya tidak ber-blog ya...
maaf la... dalam sibuk-sibuk kerja... dan menguruskan hal-hal rumah... kadangkala mmg saya tak terkejar untuk melayani dunia blogging...

ok... awal minggu tempohari, di blog satu lagi saya dah ceritakan tentang 'kisah demam' saya... 
dan sebab demam juga la... laman saya agak terabai... 
en.ejaM saya juga tak menang tangan nak membantu... 
kesian dia juga sebab kena uruskan rumah dgn anak-anak yang tak reti duduk diam sendirian... ;p
apalagi nak jengah pokok... hehehe...

ok... lepas shj demam saya lega... 
hari ahad lepas saya dah tercongok kat laman belakang... memerhati keliling - rindu... ;p

 buah nanas 2 tahun saya dah nak masak... yeay...

 hasil kutipan minggu sudah...
itu - petola pertama saya... ;p

 batas baru... sebenarnya batas ni sebelum itu dipenuhi pokok ulam selom...
saya dah buang pokok selom untuk diganti dgn tanaman bendi emas...
lagi pun ulam selom saya dah mulai di serang bena... buruk dah...
jadi baik buang supaya penyakit tidak merebak... dan semai sikit kat bekas lain... ;p
* saya tak risau sangat dgn selom ni... ia mudah tumbuh dan mudah dijaga...

 sebesen ulam selom yg dah di kemaskan... dah bercampur dgn rumput...

masa ni mmg badan rasa lega sangat...
bila dah berpeluh-peluh sampai lencun sbb buat kerja di belakang rumah...
iye la beberapa hari demam, duduk menggigil je dalam rumah...
bila berpeluh ni terasa semua toksin dalan badan keluar... ;p

 pokok tomato yg tidak menghampakan saya...
nampaknya lagi seminggu dua ni, saya akan berpesta tomato la nampak gaya nya... ;p


5 sahabat taman beri pendapat ...:

baguznet said...

wah! bestnya... macam-macam sayur dpt dah...

ummuaidan said...

Alhamdulillah eja dah sehat balik...
Banyak hasil tanaman tuh.. bunga kantan pun ade..kacang botor pun banyak...
nenas sampai 2 thn ke baru berbuah?..lamanya...

suka suka said...

salam ..lama tak on blog ya ..akak doakan semoga terusan sihat supaya boleh terus berkebun..btw. terima kasih bebanyak atas info berguna..blog dah on semula.. lepas ni pesta tomatolah ya.. geram tengok. bertangkai-tangkai buahnya..tanah luas bolehle tanam kantan..

olive said...

wah, i sgt tertarik dgn tomato sis. Nice la

lynnhelite said...

hm.. excited ngan tomato tuh.. lynn br nak start menjengah kebun balik..dah byk pokok yg layu/mati, etc..biasala kalau dah lama x terjaga

Post a Comment