headerphoto

kacang panjang renek yang pertama

alhamdulillah... disaat tanaman kacang buncis saya rosak diserang leaf borer... 
tanaman kacang panjang saya elok menjadi... syukur...

ambil gambar kat pokok dulu...

dapat 6 batang... dan sebiji betik... jadi la
untuk dimasak bersama daging korban yg masih berbaki - goreng kunyit je...
sedapkan?
bole makan sampai 2 pinggan nasi... (habis la diet...hahaha)
^_^

6 sahabat taman beri pendapat ...:

ummuaidan said...

hmmm..kacang panjang ngan daging goreng kunyit..takde lain pun takper...sukerrr

mat jon said...

sayur feveret tu, best best, tumis je kacang tu dengan daging gerenti 2 pinggan licin

ejaMaria said...

kan ummu... sedapkan daging goreng kunyit letak kacang panjang... ;)

ejaMaria said...

mat jon : hehehe... rosak diet hari tu... ;)

baguznet said...

wah! best la, sudah boleh dituai.
berapa lama pokok tu baru mula nak berbunga?

ejaMaria said...

baguznet : ala... kita tak kira pula berapa lama... tapi tinggi pokok cuma sekaki je... tak tinggi mana pun... dia start bunga... keluar buah... sampai skrg masih ada berbunga lagi...

Post a Comment