headerphoto

bendi emas

daripada 5 biji benih yang saya semai...
hanya 3 pokok yang menjadi... satu benih, memang langsung tak tumbuh... yg lagi satu mati sebelum saya alihkan lagi... tak pasti kenapa... mungkin kekurangan air sbb masa tu minggu yg panas...

takpelah... walaupun cuma 3 pokok... mereka dah buat saya tersenyum...
kerap la saya buat kari dgn asam pedas kalau gini gayanya...
tambah-tambah lagi... si tomato pun sama naik... ;)

8 sahabat taman beri pendapat ...:

hitomi lavender said...

Byknya bendi tu,memang best klu masak kari

JaSSNaNi said...

wahhh.. best la.. kari letak bendi ka.. tumis pedas sayur bendi ka.. pon sodapp... :)

ummuaidan said...

goreng bendi ngan telur pernah buat? best jugak tuh..taruk cili kisar sikit...

baguznet said...

Camna saiz dan rasa buah bendi emas ni ye? rasanya saya ada beli tapi belum sempat nak cuba semai/tanam

akira said...

eja...kate nk cerite sal pokok kacang buncis....yg daun nuye jd coklat hijau tu...yg eja rujuk pada tanam sendiri...

ejaMaria said...

baguznet : sama je rasa bendi... hehehe... beza bendi emas ni sebab dia berbuah banyak berbanding pokok bendi biasa... :)

ejaMaria said...

akira : saya dah tulis entry itu 'masalah tanaman kacang'... ter-miss yer?... :)

suka suka said...

Akak tanam satu je..

Post a Comment