headerphoto

hujan... tapi dia suka

saya agak la... keperluan pokok kacang panjang renek hampir sama seperti pokok kacang botor... 
mereka sukakan musim hujan... semakin kerap hujan... 
mereka juga semakin galak berbunga + berbuah...

 yang ini baru sepokok... berjuntaian buah kacang panjang tu...
saya tanam cuma 2 pokok sahaja...

kutipan semalam...

5 sahabat taman beri pendapat ...:

ummuaidan said...

sy pun ada gak benih kacang renek nie..blom tanam lagi...senang yer, takyah buat trellis kan..kacang tak rosak ker eja meleret atas tanah.?

nadia rashid said...

salam eja..berapa lama yer tanam kacang botor sehingga berbuah....

ejaMaria said...

ummuaidan : Maria tanam kacang panjang renek ni dalam planter box... jadi dia tinggi dari tanah... rasanya elok kalau dia tinggi sikit dari level tanah kot (macam dalam pasu)... sbb klu atas tanah mmg kacang dia mmg akan meleret ke tanah... nanti comot... :)

ejaMaria said...

nadia rashid : tak lama sangat pun... tak sampai 2 bulan... bila musim hujan - pokok galak berbunga...

nadia rashid said...

erm sy punya dah nak masuk 4 bulan ni...bunga ada tapi luruh ditimpa hujan....
okey thanks for the tips untuk kacang renek...benih dh ada tapi kawasan tak ada...kena beli box or pasu dulu..:D

Post a Comment