headerphoto

yang putih-putih sahaja...

saya suka semua mereka... kenapa ya... emmm... sukar dinyatakan...
mungkin kerana saya suka warna putih mereka...
dan juga semua mereka berbau wangi...
emmm... yg pasti saya suka warna putih itu... ;)
 Harum Sundal Malam

 Kemuning

 Melur variety Maid of Orleans

Melur Mawar variety Grand Duke of Tuscany

 Kesidang

Stephanotis / Melur Madagascar


Senduduk Putih

paling baru dalam laman - Melati / Jeliti

mereka semua ada di laman saya...
oppsss... jangan tanya banyak pada saya pasal khasiat...
saya cuma suka tanam pokok bunga yang warnanya putih-putih sahaja...

13 sahabat taman beri pendapat ...:

ummuaidan said...

putih mmg cantik...rose putih tak tanam eja..

Anonymous said...

Cantik! Rajin ko tanam ye...jeles aku...

tinie mohamad said...

cantik... sy pun giat mencari bunga2 wangi... dah ada laman cempaka keling, cempaka biasa, kenanga, bunga cina... masih mencari nak tambah koleksi...

suka suka said...

akak suka juga...yang ada kemuning tu je..sundal malam macam ciput tumbesarannya...

JaSSNaNi said...

wanginyeeeeeeee...
sedap bau bunga melur kan..
pepagi hari jadi fresh je.. :)

baguznet said...

boleh kongsi tips cara nak tanam dan jaga pokok harum sundal malam tu?

ejaMaria said...

ummuaidan : pokok bunga ros susah sikit nak bela... dia pokok manja... :(

ejaMaria said...

Anonymous : jangan la jeles-jeles... jom kita tanam sama-sama... :)

ejaMaria said...

tinie : best kan bila wangi setaman... :)

ejaMaria said...

suka-suka : jom tambah koleksi... :)

ejaMaria said...

JaSNaNi : ha ah... fresh sangat...

ejaMaria said...

baguznet : nanti kita buat entry khas... jadi boleh semua orang rujuk... sabar ye... :)

cikbedahlaser said...

waaaa harum sundal malam.... mak saya (ehh byk cite mak sy je kan??hahahah) tanah yg jenis pokok kayu tu... bunga kecik2...

Post a Comment