headerphoto

melati

melati pun sibuk berbunga...
tercapai hajat mewangikan laman...

saya letak pokok bunga melati bersebelahan pagar rumah jiran yg bela kucing... 
hari tu saya duk merungut kat suami pasal bau hancing (kencing + tahi kucing)... 
bila keluar rumah... dekat je dgn kereta sure bau tak sedap... 

sebab kereta park tepi dinding pagar... di sebalik pagar tu la jiran buat rumah kucing dia... tak kan nak marah jiran kan?... dia bela kucing dalam laman dia, bukan laman kita... cuma kita dapat aromaterapi yg tak best la... lebih-lebih lagi waktu pagi... hmmm...

kebelakangan ni dah kurang sikit ter-bau... mungkin sebab haruman melati lagi kuat kot...
lega sikit hidung...

 tengah galak berbunga... 
wahai melati jangan la engkau berhenti berbunga ya... terus la berbunga sepanjang tahun... :)

susah nak snap gambar bunga... sebab bunga melati sifatnya tunduk mengadap bumi (menghala ke bawah)... jadi bila nak ambil gambar kena la membongkok dan snap dari bawah... huhu...

saya perhatikan kalau di Taman Tasik Perdana, pokok melati ditanam atas tanah dan dibiarkan tinggi... lebih tinggi dari saiz manusia... jadi bila lalu bawah pokok... kita terbau haruman melati... dan kita dapat lihat bunga melati dengan mendongak ke atas...

terfikir - bagus juga kalau dapat tanam terus pokok melati ni atas tanah... biarkan dia jadi pokok peneduh yg besar... :)

2 sahabat taman beri pendapat ...:

ummuaidan said...

Bagus juga idea pewangi semulajadinya...

hitomi lavender said...

Saya suka bunga ni...tapi cari tak pernah ada juai kat nursery2 kt sini...

Post a Comment