headerphoto

bendi emas

bendi emas pertama saya...
berbuah diam-diam... ke saya yg selalu sibuk kebelakangan ini?... 
hingga kan tak perasan bendi emas sudah berbuah...

tinggi pokok hanya satu kaki dari tanah...
daun lebar-lebar... agaknya sebab itu saya tak perasan ianya berbuah...
untuk hujung minggu lalu saya dapat 5 biji bendi emas daripada 5 batang pokok tanaman saya...
jadi la... kat rumah ni bukan ramai sangat nak berebut makan sayur... :)
nak cuba resepi En. Is Tanam Sendiri - Bendi Goreng Berempah... mesti best kan?

3 sahabat taman beri pendapat ...:

ummuaidan said...

kalau goreng cili bersama ngan telur pun sedap jgk...

baguznet said...

bendi goreng berempah tu sedap.

since xde org nak berebut sayur, nak sket bendi boleh? :p

TukangKebun said...

Rezeki cepat mendatang.

Post a Comment