headerphoto

sawi menang lagi

anak sawi menang ni... saya tidak semaikan... 
ianya adalah benih yang tersemai sendiri dari pokok induk... lepas tu boleh saya biarkan sahaja... 
tak - bukan sengaja... sebab semasa bulan puasa tempoh hari saya tak bela sangat laman... 
bila saya tengok anak-anak sawi dah mula tumbuh... sayang nak buang... 
jadi saya biarkan sahaja...

kalau ikutkan saya kena buang sebahagian untuk bagi ruang pokok membesar... tapi masih tak sempat nak buat... jadi biar je la... ;p

6 sahabat taman beri pendapat ...:

ummuaidan said...

meh sini eja..ummaidan tlg buangkan..hehe

lynnhelite said...

kenapa nampak mcm senang jer nak tumbuh. Lynn dah cuba 2 kali, tapi x menjadi lar..habis sumer daunnya kuning & mati

ejaMaria said...

ummuaidan : hehehe... rajin eh... meh la... :)

ejaMaria said...

lynnhelite : rasanya sawi menang ni antara sayur yg senang hidup... mungkin tanah yg lynn guna kurang sesuai kot... tanah kalau banyak baja - panas... pokok pun tak tahan...

MS said...

tak habis makan punya banyak macam ni :)

wani sc said...

ha'ah, betul kata kak maria. lg kalau tanah tu gembur tak padat (campuq pasir sket) lg senang naik

Post a Comment