headerphoto

ingatkan sempat raya

masa puasa hari tu putik lagi...
kononnya Raya ni sempat dia besar dan masak...
rupanya takde... buah tak cukup besar dan keras lagi...

tunggu lepas raya la nampaknya...

6 sahabat taman beri pendapat ...:

ummuaidan said...

ciku ker eja? best tuh

baguznet said...

wah! cantik lah buah ciku ni, bersih... ciku jenis apa ni ye?

ejaMaria said...

ummuaidan : ya ciku... :)

ejaMaria said...

baguznet : semasa saya beli di nurseri, mereka maklumkan ini ciku siam... baka yg telah di 'tut'kan... pokok renek... buah lonjong yang manis dan berbuah lebat... yg ini batch ke-3 dia berbuah... mmg puas hati makan... :)

lynnhelite said...

jiran selang 2 buah rumah lynn ada tanam ciku..berbuah lebat sampai dahan condong rumah sebelah..kecur air liur nengok..tapi malu nak mintak..

baguznet said...

kawasan rumah sy tidak luas untuk bercucuk-tanam. Kalau tanam byk sgt pokok buahan, bimbang tiada ruang utk bersayuran pulak :D

Post a Comment