headerphoto

anak benih

alhamdulillah...
anak-anak benih yang disemai telah bercambah dengan baik...
hanya satu je yang masih belum menunjukkan diri...
baris depan sekali - semaian lobak putih - yang masih belum bercambah...
baris ke 2 - tomato... 3 anak pokok selamat... 1 - saya jumpa mati kering... lagi 2 belum muncul...
baris ke 3 - kacang buncis...
baris ke 4 - petola...
baris akhir - kobis... yang ini pun berisiko mudah mati macam anak tomato...

4 sahabat taman beri pendapat ...:

lynnhelite said...

surprisingly lynn tanam pkk tomato byk yg menjadi. Yg frustnya kacang buncis & kcg botor, sumer mati

ejaMaria said...

ya... tomato kalau dapat tanah yg baik... cukup cahaya matahari... bukan panas sangat tp pun tak teduh sangat - memang sangat ok... tak susah bela dia...
buncis saya akui mmg susah sikit... yg saya tanam pun mati bila mula berbuah...
kacang botor spesis pokok 'rock'... kalau tanam bela memang tak mahu hidup... tapi kalau campak-campak biar dia pandai nak hidup... ;p

lynnhelite said...

uish..so nak kena campak campak jer la benih kacang botor nih..hm, nanti campak kat belakang kandang Brownie (tapi dia jer lah yg mkn)

ejaMaria said...

lynnhelite : agak nya mmg nak kena campak je benih kacang botor tu... yg kita punya bila dah tumbuh (kuat) baru ambil alihkan ke batas tepi pagar kacang botor tu... skrg ni ok la... dah mula berbunga...

Post a Comment