headerphoto

tomato

ini batch ke-2... saya masih semai dari benih yang sama saya beli tempohari... tapi kali ini saya tak begitu puashati... kerana buah yang terhasil berwarna pucat... tak cantik untuk 'digambarkan' :(

 buah sudah mulai ranum... ada 3 pokok... ditanam didalam pasu...

warna hijau pucat yang tidak menggoda pandangan... 

tak mengapa la... yang penting saya dapat tomato fresh dari laman... ;p

10 sahabat taman beri pendapat ...:

hernyhafiz ^_^ said...

yang penting fresh kan. macamna pulak dengan rasanya?

ejaMaria said...

rasa dia masih 'manis'... saya suka tomato fresh sbb ianya kurang masam berbanding tomato yang di beli... ;p

ejaMaria said...

rasa dia masih 'manis'... saya suka tomato fresh sbb ianya kurang masam berbanding tomato yang di beli... ;p

Iskandar Abdul Rashid said...

Ada jenis yang sememangnya warna begini. Kalau di pasaraya, tomato warna ini lebih mahal sebab rasanya lebih manis.

ejaMaria said...

wah... kalau begitu, ini baka tomato yg bagus juga la ye... ;p

hernyhafiz ^_^ said...

mesti seronok..rupa2nya tomato mahal n bagus ni..

wani sc said...

iye lah..fresh dan dari baka yang baik lg..heaven :)

Sir Syahmi said...

Bagus la warna pucat, xde la orang nak petik atau pun ambil.. Hanya tuan pokok je yang tahu keenakan tomato tu.. :)

ejaMaria said...

Sir Syahmi : kalau yang kaler merah terang tu - cantik... menggoda selera... ;p

Sir Syahmi said...

Memang cantik dan menggoda selera tapi yang lebih tertarik ialah orang lain :).. Nanti kita pula yang terlopong melihat hasil titik peluh lesap begitu sahaja :)..

Post a Comment