headerphoto

kau buat aku melompat sama...

katak adalah sahabat tanaman kita... 
itu post yg pernah saya baca tapi... maaf saya tak jumpa post tersebut ditulis oleh siapa... seingat saya En.Iskandar (tanamsendiri) yg tulis... tapi puas saya mencari (google) - tak jumpa post itu...

apa yg pasti katak akan memakan ulat, serangga-serangga kecil seperti kumbang dan juga belalang...
tapi katak juga memakan cacing sahabat kita si penggembur tanah - ini tak bagus...

awal dulu semasa saya mula menduduki rumah ini...
 saya mmg tak nampak pun ada katak di laman saya...

tapi sekarang saya gembira... dia dah sampai disini... ;p

duduk celah daun pegaga... kat sini banyak ulat utk dimakan...

dia buat saya melompat sama... hahaha...
saya lompat sebab terkejut - dia melompat depan saya...
naughty la awak ni... ^_^

4 sahabat taman beri pendapat ...:

shafirul suffian said...

Lorrr..sahabat ke?? Saya pernah jumpa katak kecik kecik kat dalam bekas tanaman kat rumah ni tapi mesti ambik buang jauh jauh... Tak la geli..tapi tak suka... Lepas ni kena kawan dia la ekk..

Angah said...

oh cik katak rupanya dpt jadi sahabat tanaman ye,..tapi rumah saya tkde katak...anai2 n lipas byk huhu

ejaMaria said...

shafirul : kesian dia kena buang ye... ;p

wani sc said...

rasanya saya kot yang tulis tu kat ruangan komen saya. hahaha. saya melompat sebab terkejut. tapi saya tak geli sangat dengan katak, kodok yg besar menggerutu tu saya berani pegang ^__^

Post a Comment