headerphoto

dah alih


harap-harap ok

anak petola
emmm... yg kat batas ni ada risiko sikit... 
sebelum ni tanam kacang buncis di sini - tak menjadi...
ni ganti dgn petola pula...
tunggu dan lihat apa jadi... kalau mati juga... 
maknanya mmg kena beli alat 'soil test' utk uji keadaan tanah... :(
ya... tanah di situ mungkin perlu dirawat semula...

anak kacang botor...
kejap je lepas 2 hari alih... 
dia dah pandai memanjat pagar...
harap-harap kali ni kacang botor saya akan kembali menjadi...
lama tak makan kacang botor fresh... ;p

4 sahabat taman beri pendapat ...:

hernyhafiz ^_^ said...

Petola saya hari tu dah tumbuh tinggi tetiba mati..stress rasa...pokok kacang botol pulak dah campak terus biar aja...tumbuh pula...kacang botol yang muda sedap kan..kalau banyak boleh buat sayur juga....

wani sc said...

aaa..kacang botor saya baru bercambah hari ni n__n
kak, mana nak cari alat soil test tu? mahal tak?

ejaMaria said...

hernyhafiz : kita risau gak petola ni panjang umur ke tak... tengok asal cantik... bila dah alih ni... tak tau la risiko dia...

ejaMaria said...

wani sc : akak suka singgah Houz Depot atau Ace Hardware... tempat ni banyak barang-barang gerdening... dan alat soil test tu tak la murah... fikir dua kali juga la sblm nak beli... ;p

Post a Comment