headerphoto

bena


lagi banyak bunga... makin banyak bena,



6 sahabat taman beri pendapat ...:

GO GREEN said...

try spray campuran yg dicadangkan Tuan Is.. pokok bunga kuchai lynn pun mula2 ada bena. Spray sekali jer terus dia hilang

Mama Pongkey said...

Masalah saya ialah spray bottle saya asyik rosak aje. Sakit hati setiap kali guna. Sekarang saya tembak air ke bena bila menyiram pokok. Hehehe.

ejaMaria said...

lynnhelite : emm bena kat pokok bunga ni kebal sket... guna campuran Tuan Is dia tak jalan... jahat dia ni... yg ni kena guna racun malathion... kena buat tiap-tiap minggu... dulu pernah guna masa melur kena ulat teruk... maybe kena beli balik racun tu... ;p

ejaMaria said...

Mama Pongkey : saya pun pernah ada masalah ni... haa... nanti kita buat entry pasal alat spray ye... tapi keyword dia 'alah membeli'... ;p

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

rajin menanam ye..
yang putih2 melekat tu namanya 'koya' (Pseudococcus) & musuh ketatnya ialah Malathion 84 EC :-D

ejaMaria said...

MaDiHaA a.k.a Ratna... saya tak gemar menggunakan malathion - sebab bau racun dia sangat kuat... saya sendiri mabuk dgn bau malathion... biasanya saya guna cyperin sbb yg ni lebih mild sikit...

Post a Comment