headerphoto

cambahan

Salam Sahabat Taman...

lama dah tak menulis di taman ramuan... apa sahaja la yg tinggal... kan?...
hmmm... nampaknya semangat berkebun saya semakin hari dah semakin pulih... dah banyak ruang-ruang yg saya bina semula... ada beberapa pokok yg saya telah semai keratan pun menjadi... Alhamdulillah...

jom... layan mata sikit petang-petang ni...
melur mawar yg disemai dari keratan batang 

 putik melur mawar...
saya suka bila ianya berbunga - harum sangat!

 rosemary... daripada 6 pasu yg disemai, hanya 2 pasu yang menjadi... frust juga... tapi ok la... lebih baik ada daripada tak ada...

 anak pokok kari... tumbuh dari akar pokok induk... saya kerat dan ambil masuk dalam pasu...
semasa saya ambil ianya hanya ada 4 set tangkai daun... sekarang dah gemuk dah... :)

anak buncis... tengah belajar memanjat... 
patch ini sepatutnya untuk pokok cili... tapi oleh sebab semaian benih buncis yg tumbuh... manakala benih cili tak hidup... jadi biar saja la buncis ni hidup dulu... :)

3 sahabat taman beri pendapat ...:

Lynna Ghani said...

Salam, Maria...saya pon tgh semangat nak berkebun semula ni...lepas lama jgk tinggal...jom kita sama2 kuatkan semula semangat berkebun ni hehehe ;) nak tambah semangat, kena selalu tgk kebun kwn2 virtual kat blog2 ni....mmg semangat sgt bila tgk pokok2 dorang yg subur tu......:)

ejaMaria said...

Ya Lynna Ghani... jom sama-sama kita turun ke taman... :)

Anonymous said...

baru je start berkebun..tengok kebun org yg dah berhasil ..rasa lg semangat

Post a Comment