headerphoto

harum sundal malam

bartahun dah bela pokok ni... mmg agak dia tak nak berbunga... berkilo dah baja di tabur... pun dia tak berbunga... akhirnya saya pasrah je... nak berbunga ke tidak... suke hati la... saya dah kecik hati...

minggu ni saya perasan ada kelainan pada Harum Sundal Malam saya... pokok dia tumbuh meninggi...

atas sekali dekat pucuk... nak keluar bunga ke?
kalau betul Alhamdulillah... lama dah saya simpan pokok ni... ;p

6 sahabat taman beri pendapat ...:

My green space said...

sy tanam harum sundal malam dah hampir 3 tahun...xpernah berbunga...mana silap xtau la..

ejaMaria said...

saya pun tanam lama (hampir 5 tahun rasanya) baru dia nak berbunga... menurut info yg saya dapat HSM ni nak kan tempat yg terima panas matahari terik... tapi kena siram 2 kali sehari paling tidak sekali sehari mesti disiram... saya letak baja bunga sebulan sekali dan siram dengan air basuhan beras pada hujung minggu... Alhamdulillah skrg ni HSM saya dah berbunga berselang tiap 2 bulan sekali...

ila said...

saya beli dah siap ada bunga. excited sangat tiap kali sampai rumah terus tuju pokok ni nk cium harum bunganya. Kalu hari malam baunya lebih menusuk kalbu.

HasiennA said...

suka nya tengok pokok sundal malam Maria...kena letak baja banyak ke...?

FAZLIN said...

mula2 beli mmg ada bunga..kini dah krg lebeh 1 tahun, tak nak berbunga.bubuh baja bunga yg baik. letak tempat panas pun tak nak berbunga. dah naik menyampah. tapi anak pokok mmg banyak tumbuh di tepi2 induk.

ejaMaria said...

FAZLIN, info yg saya dapat, HSM ni membiak melalui bebawang dan juga bunga - 2 cara... dia akan berbunga bila bebawang sudah tak mampu utk membiak lebih banyak - pasu dah penuh...

Post a Comment