headerphoto

pengubat hati - capsicum

Salam sahabat laman...

hmmm... dalam pada hati saya tak keruan kerana laman dapur saya yg berterabur sekarang... masih ada pokok-pokok yg sudi menggembirakan saya... :)

 benih yang disemai adalah capsicum hijau... tapi yg tumbuh kaler putih kuning pulak... aiishhh... beli dari blog en.Iskandar tanam sendiri... agaknya benih dia letak dlm pack tu ada yg tersesat kottt... rezeki saya la... :)

ada juga saya semaikan benih capsicum merah... yg ni lewat sket tanam sbb beli benih kemudian... pokok kecik lagi... semai 3 pasu yg dapat survive satu pokok je... itu pun tak tahu lagi buah dia keluar kaler apa... hihihi...

sudah selamat letak dalam cekodok... capsicum dan daun kuchai... campur udang sket... yummy... ;p

owh... capsicum ni selain letak dlm masakan... kadang-kadang saya buat ulam je (ini pun mak mertua yg ajar)... bila malas nak buat sambal... potong-potong je capsicum ni... hidang sekali dgn ulam / salad yg lain... ratah je terus... sedappp... sbb dia tak pedas sangat... pastu manis-manis sikit... best wehhh... cuba lah!

4 sahabat taman beri pendapat ...:

shafirul suffian said...

seronok dapat tgk pekebun yang berjaya dg capsicum. seronok juga tgk ejamaria kembali menulis.

ejaMaria said...

sedang mencuri masa untuk menulis sekarang ni...hihi...

Awin said...

tahniah!!! teruja tgk

Suzi Isa said...

bru semai benih entahlah hidup ke x...doa kan ye...semoga sy berjaya.

Post a Comment