headerphoto

tidak di tanam... tapi...

tapi... dia tumbuh sendiri...
ok... asal dia patch bendi emas ni dulu dipenuhi pokok ulam selom...
dalam masa yg sama saya telah tanamkan ubi kunyit - bersebelahannya...
tapi sebab selom adalah pokok yg tamak... seluruh kawasan dia 'konker'... 
hilang pokok kunyit dicelah-celah selom... 

sampai satu peringkat saya dah tak termakan ulam selom - terlalu banyak (terlalu tamakkan ruang)... 
dan lagi selom sudah diserang penyakit - ada kutu perosak...
jadi saya nekad untuk membersihkannya... lapang... 

semasa kerja-kerja membuat batas baru... 
saya tak nampak langsung ubi kunyit... 
saya anggapkan - dah tiada la tu...

selang beberapa bulan setelah bendi emas mendiami patch ini... 
semasa saya mencabut rumpai, saya perasan ada tumbuhan lain... 
eh... macam kenal la...
kita biarkan sahaja la kan?... :)

3 sahabat taman beri pendapat ...:

Mama Pongkey said...

Ulam selom saya pun begitu juga perangainya, mencekik daun sup. Saya kena makan selalu ni, kasi terang sikit...

baguznet said...

Dia bertapa sebelum nie. Sekarang ni dah waktu keluar dari pertapaan, maka jumpa dia tumbuh segar... saya punya balik dari cuti, nampak kena serangan ulat, habis daunnya

ummuaidan said...

Rezki lah tuh...biarkan jer lah kat situ...

Post a Comment