headerphoto

Melati

 hmmm... saya mmg suka dengan bunga wangi... melati saya berbunga lebat semasa cuaca panas tempohari... wangi... sangat wangi... sampai boleh pening wangi dia bila kita dekat sangat dengan pokok...
 
 pokok melati tepi pagar rumah...
(tapi jiran saya tak complain pening dgn bau wangi dia... so ok la...)
Bunga Melati tahan lama... yang saya ada skrg ini sudah lebih 2 minggu... bunga masih merimbun di pokok...

cubaan untuk snap gambar bunga yang sebenar... sanggup terbongkok-bongkok bawah pokok... bunga ni kecik je... ada la besar kuku ibu jari kut... sekuntum bunga ada 5 kelopak... comel-comel color putih bersih... bila dah gugur bunga... nnt dia keluar buah... buah panjang bercabang 2... tapi buah dia tak banyak macam bunga... bila duah dah cukup kering...bertaburan la biji benihnya... hmm...mcm mana rupa buah?... buah dia nnt kalau ada kita snap gambar ye... skrg tak ada... sbb tu tak amik gambar... :)

1 sahabat taman beri pendapat ...:

Ismail N said...

Mak mertua saya ada pokok ni. Selalunya dia akan cantas bbrp ranting yg berbunga & letak dalam pasu (berair) dlm rmh. Perfume ori...

Post a Comment