headerphoto

markisa yang masam... ^_^

Salam....sahabat taman...
Lama sy tak post apa2 pasal kebun kan...minta maaf banyak2 lerrr...tak tau kenapa kerajinan tu menghilang... huhu...
Okay...kali ni nak cerita psl markisa...since dia popular sgt...soalan nye...sedap sgt ke rasa markisa ni?...
Jawapan saya : masam.
Hihihi...serius...buah ni mmg masam...sy tak tahu celah mana yg org kata manis nye tu...

murah rezeki... buah lebat...
 
isi dalam... kuning cantik... nampak juicy sangat... tapi masam... 
* owh... saya mmg bukan penggemar buah2 atau benda2 yang masam... :)
 
cubaan menjadikan jus... lepas perah / lenyek dgn tapis isi jus maskisa... tambah gula dan ais... nampak sedap dan menarik kan?... tapi pun tak laku... saya sorang je yg minum... yg lain semua kata 'tak sedap'... jus tu terasa 'raw' sangat... mungkin lain kali buat jus campur dgn buah lain sedap kuttt...(memujuk hati)... ^_^

9 sahabat taman beri pendapat ...:

Tiny gardener said...

Simian dulu dlm seminggu baru manis sikit!

Tiny gardener said...

Typo...yg nak ditaip simpan, tapi auto typing asyik keluar simian. Maaf ye.

UmmuAidan-Arissa said...

salam eja,
lamanya takder entry..sehat ker?
memang masam pun markisa nie..tp btullah yg tak pahamnya kena ianya sangat fofular tuh..kat sini ade jugak buah yg hampir sama ngan markisa nie..kulit keras..markisa tuh mmglah ade jugak..

sud@is said...

nmpak sedap mengancam nii...masam ke masam2 manis...

ejaMaria said...

Tiny gardener
takpe typo error...nak buat camana kan?
Owh... kena simpan dulu ke?... ada yg dah tersimpan (sbb tak laku dimakan)... tapi kecut sudah... hehehe

ejaMaria said...

UmmuAidan-Arissa
yg kita tahu, markisa 2 jenis... buah color merah dgn buah color kuning... yg kuning katanya lebih masam sari yg merah...tp kita rasa, yg merah ni pun masam... apalagi yg kuning... hihi

ejaMaria said...

sud@is
kita rasa - masam... hihi

Anonymous said...

Salam.. cuba campur markisa dan isinya sekali dgn susu pekat.. sedap sgt
InsyaAllah semua akn suka

ejaMaria said...

Owh... ada resepi campur susu ya... menarik utk cuba... TQ

Post a Comment