headerphoto

kerja kau rupanya...

kebelakangan ini saya perasan pucuk daun limau kasturi saya banyak yg hilang... puas saya intai celah-celah daun... tak nampak siapa punya angkara...

tapi kelmarin... jumpa sudah... harus jumpa... sebab sudah gemok gedempol... haih... sabar je la...

dua spesis ulat yang berbeza kelihatan berbeza rupa... yg seekor hijau lumut... yang seekor lagi hitam belang putih... masa ini saya dah alihkan ulat-ulat dari daun ke atas penyodok... nak di picit... tetiba rasa geli... sudahnya saya buang ke longkang... nasib la kamu... ;p

tapi... kedua-dua ulat rama-rama ini dari keluarga yang sama - swallowtail
pasal tu la diorg ada taste yg sama kot - sama-sama meratah pucuk limau kasturi... ;p

4 sahabat taman beri pendapat ...:

hernyhafiz ^_^ said...

comey.... ahaha...pokok pelam pun dia suka ni..dulu msa bela kucing pagi2 diotang kuitp main depan rumah erk.. pokok pelam tu pun dah tebang..besar sangat tak larat nak sapu daun kering...

hijaudaun said...

sihatnya dia kan.sedap la dapat menjamu daun limau.memang favourite diaorang kan.daun limau saya pun mengalami nasib yang sama.tapi saya ni jenis geli geleman tengok ulat2 ni. last2 biarkan aje.

ejaMaria said...

herny : buat main?... erkkk

ejaMaria said...

hijaudaun : kalau biarkan nanti habis sepokok... ;p

Post a Comment