headerphoto

sedia dimakan... ;p

geram je tengok dahan pokok tu dah melendut... sampai kena tupang...




mmm... lepas amik gambar terus je cantas... sbb kaler buah ni dah hijau kekuningan... mean sedang masak la... pastu ada semut pulak kerumun... ingatkan sbb buah ni ktorg bungkus dgn kertas - semut buat sarang... rupanya buah jambu tu dah nak masak... sedang mengkal kata org...

setelah kena kerat-kerat dan masuk mulut... emmm... memang manis (maaf gambar takde la...) punya la sedap... rangup dan manis... sampai tak ingat nak snap gambar dalam dia... masa tu terfikir... patut la semut hurung - manis!

utk info pokok jambu batu ni ktorg beli jenis yg tiada biji... masa belah hari tu, bukan la takde biji langsung... ada juga tapi sebiji-dua la... sikit je... part yg lain semua bole makan...

puas hati la dgn pokok jambu batu ni... tak sabar nak tunggu dia berbuah lagi... ;p

1 sahabat taman beri pendapat ...:

Lovely Kitchen said...

Salam ramadhan...jambu batu yg xde biji ni ranggup je kan, manis pula isinya....bestnya dpt mkn hasil tanaman sendiri...

Post a Comment