headerphoto

fiesta...

sedang elok masak ranum... mmg genap sebulan selepas dia berputik...
sesuai di petik... dan di makan... ;p

 buah tomato segar yg dah pun merah... cantik!

 deretan pokok dengan buah tomato yg sudah kemerahan...

hasil kutipan kelmarin... emm... 
buat salad tomato sedap kan... guna utk buat kuah spagheti pun sodap!... ;p

seronok nya saya... kutip sendiri tomato masak di pokok... Alhamdulillah...

6 sahabat taman beri pendapat ...:

linda a.k.a ibusumaiyah said...

cantiknyer tomato eja...kite punya kecik-kecik jer jadinyer...


salam perkenalan..:)

ejaMaria said...

tima kasih... kat gambar mmg cantik... tp tak la besar sangat mcm tomato kat pasar... yg ni ala-ala mcm tomato cameron... tak besar sangat pun... ;p

Ms Pinkie Rabbit said...

Salam prkenalan..cantiknya tomoato Eja..Pokok tomao saya berbunga tapi x jadi buah..tau x kenapa?

Ms Pinkie Rabbit said...

Salam..cantiknya buah tomato Eja..yg saya tanam lebat berbunga tapi x jadi buah..ada idea tak kenapa jadi mcm tu??

ejaMaria said...

terima kasih Ms Pinkie...
berkenaan pokok yg lebat berbunga tapi x jadi buah ada kemungkinan yg pokok kekurangan nutrien utk buah... kena tambah lagi baja buah... saya pun pernah kena begini utk tanaman timun... bunga tiada buah...
selain itu kena check juga ulat perosak... diorg ni bole tahan juga nakalnya...
selamat berkebun...

ejaMaria said...

terima kasih Ms Pinkie...
berkenaan pokok yg lebat berbunga tapi x jadi buah ada kemungkinan yg pokok kekurangan nutrien utk buah... kena tambah lagi baja buah... saya pun pernah kena begini utk tanaman timun... bunga tiada buah...
selain itu kena check juga ulat perosak... diorg ni bole tahan juga nakalnya...
selamat berkebun...

Post a Comment