headerphoto

pisang serendah

pisang serendah yang saya tanam sudah tidak rendah lagi... 
sejak en.ejaM baja dengan baja air BIO ONE, bole saya katakan pokok akan membesar 'sihat dan kuat'... hehehe...
saya takut bila pokok jadi 'giant'... melebihi saiz sepatutnya...

kalau saya berdiri di sebelah... ketinggian pucuk sudah melebihi ketinggian saya...
yang mana kebiasaannya pisang serendah ini rendah shj (sbb itu nama nya se-rendah)... pokok ini tidak tinggi mana pun sebelum ianya berbuah... selalu saya lihat pokok ini ditupang bila berbuah untuk menampung berat buah yg kelihatan tidak sesuai dgn ketinggian pokok... tapi yg ini sudah melebihi ketinggian saya...
saya kini sedang tunggu 'dia' berbuah... hmmm bila agaknya?... ;p

4 sahabat taman beri pendapat ...:

Bangchik and Kakdah said...

eluk juga biar dia tinggi sikit supaya tandan tak meleret atas tanah....

Malay-Kadazan girl said...

Nampak daunnya yang lebar tu...teringat syoknya makan nasi atas daun pisang:).

ejaMaria said...

Bangchik & KakDah : owh... ada bagus juga ya... ;p

ejaMaria said...

Malay-Kadazan girl : bakar ikan dgn daun pisang pun best kan... ;p

Post a Comment