headerphoto

jerangau...

hi...
hujung minggu lalu... di taman tasik perdana... bahagian tanaman herba... jumpa pokok jerangau... rasa nak ambil sikit... tapi takut kena marah... ;p

dimana bole saya dapat ye pokok jerangau ni?
mcm lalang je... ;p

ok close up dekat sikit daun dia...

ok... kenapa nak pokok ni... org tua-tua dulu kata pokok ni bagus di tanam di kawasan rumah utk mengelakkan sihir atau ilmu2 jahat ni... katanya la...
tapi bagi saya... jerangau ni salah satu drpd daun yg digunakan utk mandian air rebusan semasa dlm berpantang... susah nak dapat... jadi kalau dapat... bagus kan... betul tak?... 

3 sahabat taman beri pendapat ...:

Bawang Goreng said...

Salam ziarah...

Info jerangau di sini --> Akar jerangau.

ejaMaria said...

terima kasih bawang goreng... ;p

Aida Awie said...

kalau ambil sendiri mmg kena marah.. tp kalau nak jugak, boleh try minta kt pekerja dia. saya biasa minta anak pokok bunga dulu. kadang2 minta cekur sket kat laman edible tu buat pecal masa kerja kt kl dulu.

Post a Comment